Hej och hallå på er! 😊

Idag så var jag på pysselhumör och kom ihåg en video som min mamma visade mig för ett tag sen, dvs en DIY-video på en blomsterkrans gjord av ett gammalt cykelhjul! Superfint! Så detta ville jag verkligen prova på! 
Hade sån tur att faktiskt hitta ett gammalt cykelhjul i uthuset som låg och skräpade som var perfekt till min pyssel idé! 
Måste säga att jag blev väldigt nöjd med resultatet, och likaså blev min kära mamma som nu har den upphängd vid sin ingång! 

(null)

Du behöver
  • Ett cykelhjul
  • Grön blomtråd eller ståltråd
  • Sax
  • Valfritt blomster ( jag använde äkta olika träd/busk grenar med höstlöv+ vita fejk rosor) Du kan självklart bara använda blomster i plast om du vill så du slipper byta ut att när det väl behövs, men jag ville använda mig av äkta! 
(null)

Gör såhär:

  1. Fäst ditt blomster med hjälp av blomtråd/ståltråd i hjulet.
  2. Skapa ett arrangemang som du blir nöjd med. Man kan antingen göra som jag gjorde och som de gör i videon, dvs bara dekorera halva hjulet, men man kan självklart dekorera hela hjulet också! Man får pröva sig fram tills man blir nöjd och får de resultat som man var ute efter!
  3. Skapa ev en upphägning på baksidan av hjulet med hjälp av blomtråd/ståltråd så du kan hänga upp den! Annars går det ju lika bra att ställa den på marken och luta den mot nåt, det blir lika fint det! 

(null)

Lycka till med skapandet och ha en fantastisk dag! 

(null)